Håller på med ett grupprojekt om tigerräksfarmar i Sri Lanka. 3,5 vecka tills presentation och har även ett debattarbete där man får en ståndpunkt i ett visst ämne som man ska presentera och debattera mot en person med en annan ståndpunkt. Debatt med slumpmässiga ståndpunkter har vi kört en hel del under EoD-programmet men ska bli spännande på engelska med med ekologiinriktning. Mitt ämne är "Put a price on nature" och jag är för. Vilket jag mer lutar åt i verkligheten också så tror nog att faktainsamlingen kommer gå bra till. Apropå pris så är det så härligt (ibland) att jag i princip verkar vara den enda ekonomiintresserade personen i vår klass. Alla andra verkar vilja spy på det. Vilket leder till att indelningen av parter går lätt till i ett grupparbete. Ekonomi, korruption och turism i Sri Lanka? Taget! Alla andra pustar lättat ut. Det är dock en mycket stor del inom bevarandebiologi så det är bra att i alla fall veta hur man ska söka. Korruption och ekonomi är i många (alla?) fall den största faktorn till misslyckande av stora bevarandeprojekt.
 
Hmm. Fick en liten idé om att blogga inom ämnet bevarandebiologi/naturvård och göra det på ett roligt och informerande sätt. Kanske vid senare tillfälle. Men bra idé Lotta, bra idé. Vet dock att jag också vill ha en "dagboksblogg" för att ha som tillbakablick när jag är gammal och grå och full av livets erfarenheter och avokadomackor.
 
Stephanie från Bolivia frågade förresten mig vad man måste äta om man är i Sverige. Jag svarade kaviar och Mirjam (tysk vän som bott här sen augusti) svarade sill. Någon som har någon bättre idé att svara med?