Hej hopp. Vecka 34 i min graviditet nu. På mornarna känner jag mig prima men på eftermiddagar känner jag mig fruktansvärt otymplig och svullen. Så det är antar jag. Hen är otroligt aktiv och sover knappt om dagarna utan blir lite lugn på kvällen. Det känns som en minime därinne. Tänk vad perfekt! Morgonpigg och kvällstrött. Kunde inte bli bättre. Kanske slår om totalt efter ungen är kläckt och så står jag där med skrattet i halsen. Det kommer bli fabulous oavsett. Jag kan egentligen inte förstå ännu. Förstå vad som väntar oss lixom. Hur kan man någonsin det förrän hen är här? Det kommer nog vara självklart när hen är ute, men just nu känns det som en dimmig framtid av något (någon) som kommer förändra allt. Nästa vecka är nästa barnmorskebesök. Får se hur magen (och jag) växer. 44 dagar kvar, efter fredag så är det fyra arbetsveckor kvar och sex veckor till BF. På lördagen den 2/2 ska jag fotas av min kära syster. Privilegier man har som syster till gravidfotograf. Lisa har väntat flera år på det här tillfället! Jag får njuta av att bli sminkad och få ha på mig fina kläder och stå i centrum. Det sistnämnda är jag väl inte grym på men det ska nog gå bra. Är lite taggad faktiskt, är kul att föreviga detta svullna tillstånd och säga till hen "där inne var du en gång i tiden" som min mor säger till mig och som alla mödrar säger till alla barn antar jag.

Bild på preggot! Tycker magen står högt fortfarande men trycket på blåsan är starkare nu än innan. Hen ligger i alla fall upp och ned enligt senaste besöket och tycker hen inte ändrat ställning.
 

Kommentera

Publiceras ej